COVID-19 Update
Coronavirus - onze maatregelen
De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten heeft bij ons de hoogste prioriteit. Om je als sollicitant hierover meer duidelijkheid te geven informeren wij je op deze pagina over welke maatregelen wij hebben genomen om dit te kunnen waarborgen.
Belangrijk om te vermelden is dat wij alle maatregelen nemen in lijn met de wetgeving, de adviezen en beslissingen van Rijksoverheid en RIVM. Wij staan in nauw contact met de betrokken ministeries en onze branchevereniging en zullen onze maatregelen direct aanpassen als de richtlijnen van de Rijksoverheid en RIVM weer wijzigen.
De hoeveelheid aan maatregelen welke wij hebben getroffen is inmiddels afgenomen. Nog steeds kun je bij onze winkels strengere hygiënemaatregelen vinden zoals bijvoorbeeld de winkelwagenreiniger bij de ingang van onze winkels. Daarnaast hangen er in onze filialen posters voor onze medewerkers en klanten met uitleg over de hygiënerichtlijnen en voorzorgsmaatregelen. Op dit moment is er geen maximaal aantal klanten per m2 in onze winkels dit is in lijn met de wetgeving van de Rijksoverheid. De basisregel verplicht 1.5m afstand houden verandert in een advies om afstand te bewaren, dat geldt ook in onze winkels. Bij alle kassa’s zijn schermen geplaatst om direct contact tussen medewerker en klant te beperken. We hebben de kassa-indeling gewijzigd en er wordt aangemoedigd om met pin te betalen. Verder is het niet langer verplicht om in onze winkels een mondkapje te dragen. Als je het fijn vindt om een mondkapje te dragen, dan mag dit uiteraard.
Wij vragen onze medewerkers om goed voor zichzelf, elkaar en onze klanten te zorgen. Wij beseffen ons dat we een groot beroep doen op al onze mensen maar weet dat wij dit enorm waarderen.
De wijze waarop al onze medewerkers samenwerken in deze bijzondere situatie maakt ons heel trots. Hierin is iedere werknemer van Lidl belangrijk.